Nettikaupan perustaminen - Verkkokaupan markkinointi

Miten verkkokaupassa tehdään myynninedistämistä? Asiakkaita houkutellaan ostoksille tarjousten, kampanjoiden, myyntistrategioiden, tuotearvosteluiden, sosiaalisen median, asiakasviestinnän, blogien sekä asiakasryhmäkohtaisen hinnoittelun avulla.

JLCommerce Pro verkkokauppa sisältää erittäin kattavan valikoiman myynninedistämiskeinoja.

Tarjoukset ja kampanjat

JLCommerce Pro verkkokaupassa voidaan luoda Tarjoustuotteet, Yksi erillinen kampanjatuote, Alennuskoodit, Suosittelemme tuotteet sekä optiona Asiakasryhmät.

Tarjoustuotteet ovat tuotteita, joille on asetettu kiinteä tai prosenttialennus, tarvittaessa tarjoustuote muuttuu haluttuna päivänä takaisin normaalihintaiseksi tuotteeksi.

Suosittelemme tuotteet ovat etusivulle nostettuja esittelytuotteita, tuote poistuu haluttuna päivänä suosittelemme listalta.

Kampanjatuote on yksi tuote, joka nostetaan etusivulle keskeiselle paikalle herättämään asiakkaiden mielenkiintoa.

Alennuskoodit

Alennuskoodit ovat alennuskampanjoita, jotka toimivat kampanjakoodeilla. Kampanja- eli alennuskoodit luodaan JLCommerce Pro verkkokaupan hallinnassa. Saadakseen alennuksen asiakkaan pitää kirjoittaa alennuskoodi ennen tilausvahvistusta. Alennuskupongeille voidaan asettaa voimassaolon alkamis- ja päättymisaika sekä tilauksen minimiarvo. Alennus voi olla euromääräinen tai prosenttialennus ja alennus voi kohdistua kaikkiin tuotteisiin tai vain haluttuihin tuotteisiin tai toimituskuluihin.

Myyntistrategiat - Lisämyyntituotteet ja Ristiinmyyntituotteet

JLCommerce Pro verkkokaupassa käytetään myyntistrategioina yleisiä tunnettuja tekniikoita kuten samankaltaiset tuotteet, lisämyyntituotteet (Up-sell) ja ristiinmyyntituotteet (Cross-sell).

Samankaltaiset ja lisämyyntituotteet näytetään Tuotetiedot sivulla otsikolla: "Voisit olla kiinnostunut myös näistä tuotteista". Samankaltaisia tuotteita tarjotaan ostettavaksi parhaillaan katseltavan tuotteen lisäksi.

Lisämyynti tuotteet tarjotaan ostettavaksi parhaillaan katseltavan tuotteen sijaan, tarkoituksena on että lisämyyntituote on kalliimpi ja sillä on parempi kate kuin tuotteella jota asiakas parhaillaan katsoo.

Ristinmyyntituotteet näytetään ostoskorisivulla, ennen maksuprosessia otsikolla "Toiset asiakkaat ostivat myös näitä tuotteita". Ne ovat useimmiten tuoteperheeseen kuuluvia tuotteita kuten ostoskorissa olevien tuotteiden lisävarusteita tai muita ostosta täydentäviä tuotteita.

Lisäksi on näytetään tilaushistoriasta tuotteet otsikolla: "Asiakkaat, jotka ostivat tämän tuotteen ovat ostaneet myös". Nämä ovat tuotteita, joita muut asiakkaat ovat aikaisemmin ostaneet sivulla näytettävän tuotteen lisäksi.

Tuotearvostelu

JLCommerce Pro verkkokaupassa asiakas voi tuotearvostelulla luokitella tuotteen (1-5 kpl tähtiä) ja antaa samalla palautetta tuoteesta. Arvostelu ei tule heti näkyviin, vaan kauppias voi tarkastaa arvostelutekstin ennen sen julkaisemista.

Tuotearvostelulla on merkitystä myynninedistämisessä sillä arvostelu antaa tuotteesta lisätietoa ja samalla parantaa verkkokaupan luotettavuuden tuntua.

Uutiskirjeet

Uutiskirje on myynninedistämisen kannalta tärkeä, sillä sen avulla tehdään sähköpostimarkkinointia. Uutiskirje sisältää kaupan uutisia, tietoa uusista tuotteista, tarjouksia, kampanjakoodeja sekä tuotteisiin liittyviä tapahtumia.

Uutiskirjeen avulla ylläpidetään ja rakennetaan asiakassuhteita sekä lisätään verkkokaupan kävijävirtaa. JLCommerce Pro verkkokaupassa uutiskirje voidaan tilata helposti suoraan etusivulta ilman asiakassuhdetta.

Sosiaalinen media

Sosiaalisen median avulla saadaan kanta-asiakkaita ja ylläpidetään muutenkin asiakassuhteita koska asiakkaat voivat seurata verkkokauppaa esim. Facebook sivuiltaan.

JLCommerce Pro verkkokaupassa on linkitys Facebook sivuille ja tuotesivuilla on jokaiselle tuotteelle Jaa ja Tykkää painikkeet.
Twitter, Google+ ja Instagram palveluihin on myös linkitys sekä jokaisella tuotesivulla on Pinterest sekä Google + Suosittele ja Jaa painikkeet. Lisäksi on tuotekohtainen Kerro kaverille sähköpostitse toiminto.

Asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu

Asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu on tärkeä myynninedistämistyökalu varsinkin jos tavoitellaan yritysasiakkaita verkkokauppaan. Asiakkaista voidaan luoda asiakasryhmiä kuten jälleenmyyjät ja kullekin asiakasryhmälle asetetaan omat erilliset hinnat.

Myös toimitustavat ja maksutavat voidaan myös määritellä asiakasryhmäkohtaisesti. Asiakasryhmien lukumäärää ei ole rajoitettu. JLCommerce Pro verkkokaupassa on optiona asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu.


Paluu   Tarjouspyyntö